Go - No go moment - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Judith & Maud - WaarBenJij.nu Go - No go moment - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Judith & Maud - WaarBenJij.nu

Go - No go moment

Door: Judith & Maud

Blijf op de hoogte en volg Judith & Maud

15 December 2014 | Nederland, Heerlen

Hallo allemaal!

Vandaag hadden we op school het ‘go-no go feedback moment’. Dit hield in dat onze vraagstelling definitief werd en onze scriptiebegeleider bekend werd gemaakt.

We waren eigenlijk binnen een paar minuten al klaar. We gaan een actiegericht onderzoek doen in Zuid-Afrika. Dit houdt in dat er sprake is van een ‘co-creatie’ van onderzoekers in de praktijk. In ons geval onze begeleider, The Pebbles Project, de kinderen, de leerkrachten en wij. Als een onderzoek gericht is op een probleem in de praktijk is het ook vaak een actiegericht onderzoek. Het ‘probleem’ waar wij mee gaan werken, zijn de kinderen die te maken hebben met verwaarlozing, armoede en het foetaal alcohol syndroom. Door een actiegericht onderzoek is er sprake van een verandering in de praktijk. De verandering die wij hopelijk teweeg gaan brengen, is dat dans en beweging geïmplementeerd, ingezet, wordt als wij na ons onderzoek weer vertrekken.

Onze definitieve vraag voor het onderzoek is nu: “Hoe kan dans- en bewegingstherapie een vertraagde ontwikkeling positief beïnvloeden bij kinderen, die te maken hebben met verwaarlozing, armoede en het foetaal alcohol syndroom, op de crèches in Stellenbosch, Zuid-Afrika, van The Pebbles Project?”

Onze scriptiebegeleidster wordt Ina, een docente die eigenlijk vanaf het begin ons al geholpen heeft met het project. Ze weet er al veel van dus. Het skypen wordt nog een avontuur in Zuid-Afrika denken we. Techniek is vaak niet het beste bij dans- en bewegingstherapeuten hihi. Gelukkig bestaat er nog mailen, gewoon bellen en brieven kunnen we altijd schrijven!

Het komt nu steeds dichterbij! Volgende week is kerstvakantie en vier weken daarna leveren we ons onderzoeksvoorstel alweer in. De tijd gaat nu snel! Nog 1,5 maand en we zitten in Kaapstad!! Spannend …

Zodra we weer nieuwtjes hebben, horen jullie van ons!

Liefs,
Judith en Maud