Nog twee weken! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Judith & Maud - WaarBenJij.nu Nog twee weken! - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Judith & Maud - WaarBenJij.nu

Nog twee weken!

Door: Judith & Maud

Blijf op de hoogte en volg Judith & Maud

21 Januari 2015 | Nederland, Heerlen

Hallo Iedereen,

Nog maar twee weken (14 dagen!!) voor we vertrekken. Wat is de tijd ongelofelijk snel gegaan. En het is sneller 4 februari dan we denken.
Volgende week hebben we nog 1 dag les en dan zitten de contacturen op school erop. En moeten we enkel nog het 2de deel van de scriptie, het onderzoeksvoorstel, inleveren. Hierin staat beschreven hoe we het onderzoek willen aanpakken bij The Pebbles Project.

We hebben naast het schrijven van de scriptie en de minor nog young professionals overseas (YPO) bijeenkomsten gehad. Hierin hebben ze ons vertelt hoe het zit met de veiligheid in Zuid-Afrika, wat de cultuur verschillen zijn, hoe we de cultuurschok zo klein mogelijk kunnen maken en hebben 4 studenten die net 1 maand terug zijn vertelt over hun avontuur in Kaapstad. Zoals hun vertelde kan je er erg goed feesten, wordt er veel in groep gedaan, is het een enorm mooi land om te ontdekken met zijn fauna en flora en is het er voornamelijk erg goedkoop. We hebben dus ondertussen erg veel informatie over het land maar nu is het bijna tijd om het zelf te gaan ontdekken. Spannend!

Tijdens deze workshops hebben we ook 5 van onze mede huisgenoten leren kennen. We zitten in een huis met 6 meiden (met ons erbij gerekend) en 2 jongens. Allemaal van Nederland of België. Het wordt dus bijna geen multicultureel huis. Wel is ons gezegd dat Magister, de organisatie die voor de accommodatie en de auto zorgde, vaak activiteiten aanbiedt (gaande van de tafelberg opklimmen naar een café-avondje) waar mensen naartoe komen vanuit heel de wereld. Hier hebben we dus meer dan genoeg kans om mensen te leren kennen vanuit andere werelddelen.

De laatste twee weken in Nederland en België zullen zonder twijfel ook weer voorbij vliegen. Voor jullie het weten kunnen jullie een stukje blog lezen vanuit het lekker warme (op het moment 34°C) Zuid-Afrika!

Heel veel liefs,
Maud en Judith.